Jak zorganizować ciekawe wydarzenie biznesowe? Kulisy spotkań Biznes na Luzie.

Wydarzenia biznesowe, to coraz częstsza forma spędzenia wolnego czasu przez osoby aktywne przedsiębiorczo. Dzięki nim możemy nabyć nowe kontakty i rozkręcić swój biznes. Luźna atmosfera przeprowadzanych spotkań sprzyja kreowaniu nowych pomysłów na rozwój siebie i swojej firmy. Co jest najważniejsze przy planowaniu takich wydarzeń?

Dobra organizacja wydarzeń biznesowych, powinna przede wszystkim opierać się na dobrym i chwytliwym pomyśle, który przyciągnie za sobą tłumy. Trzeba zatem śledzić obecne trendy i zainteresowania ludzi. Dla przykładu, w tym momencie coraz większą popularnością cieszy się gra Pokemon Go, której grywalność przerosła już chyba samych twórców tego dzieła. Drugim niezmiernie ważnym czynnikiem jest ciekawa i znana postać prelegenta, który poprowadzi spotkanie. Nie ma nic bardziej przyciągającego niż, twarz osoby, która chcielibyśmy zobaczyć i usłyszeć. Jak to wygląda w praktyce? Pokażemy Wam na przykładzie naszych cyklicznych, comiesięcznych spotkań Biznes na Luzie, których jesteśmy organizatorami.

Krok 1 – określ cel spotkania

Biznes na luzie jest inicjatywą, której celem jest dostarczanie wiedzy związanej z prowadzeniem biznesu. Organizatorzy planują średnio raz na półtorej miesiąca organizować spotkanie, na którym zawsze można spotkać ciekawe osoby, posłuchać, co mają do powiedzenia i jaką wiedzą chcą się podzielić. Prelegentami są zazwyczaj przedsiębiorcy lub pracownicy z firm z województwa podkarpackiego (i nie tylko). Swoją wiedzę odnoszą do realiów panujących w tym regionie.

Krok 2 – wybierz formę i miejsce spotkania oraz określ liczbę osób

Spotkania Biznes na Luzie organizowane są w grupach liczących ok 30 – 35 osób o odbywają się w formie jednej głównej prelekcji, wokół konkretnego tematu . Dodatkowo wydarzenie wzbogacone jest w networking. Spotkania obecnie odbywają się w Jazz Roomie w Hotelu Grand.

Krok 3 – wybierz temat przewodni spotkania i prelegenta

Wydarzenie Biznes na Luzie, za każdym razem skupia się wokół innego tematu, który wybierany jest na podstawie sugestii uczestników. Prelekcja prowadzona jest przez wybranego specjalistę z danej dziedziny. Dla przykładu, na ostatnim czerwcowym spotkaniu temat przewodni brzmiał: „Rekrutacja to przygoda, czyli jak zbudować zespoły rekrutacyjne i jak wyszukiwać talenty” i zostało ono przeprowadzone pod czujnym okiem Marzeny Pelc – HR-owca z zamiłowania i kilkunastoletniego doświadczenia.

Krok 4 – zaproś uczestników do udziału w spotkaniu

Aby spotkanie było udane, musi dopisać przyzwoita frekwencja. W tym celu należy zadbać o odpowiednią liczbę uczestników, zainteresowanych danym tematem. Można dotrzeć do nich poprzez maile, telefony, facebooka, informacje prasowe, stronę internetową no i oczywiście pocztą pantoflową.

Krok 5 – zakomunikuj światu o Twoim wydarzeniu

Wybrane formy promocji organizowanego wydarzenia, zależne są w dużej mierze od finansów jakie możemy przeznaczyć na ten cel. Promowanie wydarzenia na Facebooku czy głośnia reklama w radiu, z pewnością przyczynią się do uzyskania większego rozgłosu. Nie mniej jednak korzystanie z darmowych form promocji takich jak – umieszczanie informacji prasowej w mediach na zasadzie partnerstwa czy dodawanie ogłoszeń na różnych portalach i w kalendarzach wydarzeń z regionu, także może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania danym tematem wydarzenia.

Krok 6 – dobra i sprawna organizacja samego wydarzenia

W dniu wydarzenia warto zwrócić szczególną uwagę na logiczne rozplanowanie spotkania. Ile osób ostatecznie się pojawi, jak rozmieścić gości w sali, gdzie ustawić prelegenta, sprawdzić działanie wszystkich niezbędnych sprzętów elektrycznych itp. Wszystkie te czynności są niezmiernie ważne i wpływają na kształtowanie się opinii nie tylko o nas jako o firmie, ale również o naszym wizerunku.

Krok 7 – podziękowanie uczestnikom za udział w spotkaniu wraz z umieszczeniem zdjęć z wydarzenia

W celu podziękowania uczestnikom wydarzenia za udział w spotkaniu, warto wysłać do nich mail, zadzwonić lub napisać zbiorowego posta z podziękowaniem za pośrednictwem Facebooka. Warto również pomyśleć o udostepnieniu zdjęć z wydarzenia.

Poniżej kilka przykładowych zdjęć ze spotkań Biznes Na Luzie z naszymi prelegentami na czele.

luty pop.

 

 

 

 

 

 

25 luty
Prelegent: Anna Kupisz –Cichosz
Temat: „Od chaosu do procesu, czyli zbuduj Model Biznesowy i sprawdź skąd w firmie biorą się pieniądze!”

 

 

 

 

Kwiecień

 

 

 

 

 

 

7 kwiecień
Prelegent: Michał Czekaj
Temat: „Jak świadomie tworzyć i zarządzać swoją siecią kontaktów?”

 

 

 

 

 

Maj

 

 

 

 

 

 

12 maja
Prelegent: Robert Noworolski
Temat: „Jak osiągnąć spektakularne wyniki w sprzedaży?”

 

 

 

 

 

czerwiec

 

 

 

 

 

 

16 czerwca
Prelegent: Marzena Pelc
Temat: „Rekrutacja to przygoda – czyli jak zbudować zespoły rekrutacyjne i jak wyszukiwać talenty”

 

 

 

 

 

 

 

 
Katarzyna Miąsik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.