Tajemnica doskonałego logo firmy

Jeśli zastanawiasz się na nad stworzeniem idealnego logo dla swojej firmy zainspiruj się dobrze znanymi markami, które od lat kojarzone są z tym samym wizerunkiem. Idealnym przykładem, który zna chyba każdy, bez względu na wiek jest Coca Cola. Od ponad 100 lat ich logo prawie nie uległo zmianie. Dla porównania logo ich największej konkurencji, czyli Pepsi w tym samym czasie uległo znaczącym przekształceniom ponad 15 razy. W czy tkwi sekret trafionego logo?

PROSTOTA – tym słowem jednoznacznie powinno się charakteryzować nasze idealne logo. Ludzie cenią sobie czytelność i przejrzystość. Lubią nieskomplikowaną grafikę, bo wtedy łatwiej ją kojarzą i zapamiętują. Idealnym przykładem logo dążącego do uzyskania prostoty jest historia logo światowej marki Apple, założonej m. in przez legendarnego dziś Stevena Jobsa. Początkowo logo tej firmy przedstawiało Issaca Newtona czytającego książkę i siedzącego pod drzewem, na którego koronie wyraźnie było widać jedno otoczone światłem jabłko. Jego autorem był jeden ze współzałożycieli firmy Apple – Ronalda Wayne. Szybko jednak okazało się, że logo to nie sprawdza się w użyciu, gdyż wykonane w małych rozmiarach, nie było czytelne. Dlatego logo to na przestrzeni czasu, przechodziło liczne transformacje, a dziś możemy je obserwować w postaci jednego, nadgryzionego jabłka.

logo Apple, Ronald Wayne, 1976lewylogo Apple, Rob Janoff, 1977 prawy

ROZPOZNAWALNOŚĆ – z tą cechą nieodzownie łączy się łatwość zapadania w pamięć. Im dane logo jest bardziej oryginalne i jednoznacznie kojarzy nam się daną marką, tym na dłużej pozostawia ślad w naszej pamięci. Bardzo ciekawym rozwiązaniem, które wiele znanych marek stosuje są logotypy typograficzne. Charakteryzują się one graficznym przedstawieniem nazwy firmy.

Logotyp Braun     lewy        Logotyp Nokia     prawy

Jest to o tyle ciekawe rozwiązanie, że patrząc na takie logo od razu przychodzi nam na myśl nazwa firmy. Jednak przy projektowaniu tego typu logo należy wziąć pod uwagę, że nie należy używać więcej niż dwóch krojów pisma. Dzięki tej zasadzie unikniemy niepotrzebnego chaosu. Dodatkową rzeczą, która w znaczny sposób przyczynia się do lepszego zapamiętania logo jest jego łatwy opis słowny. I znów wszystko obraca się wokół prostoty.

PONADCZASOWOŚĆ – stosując tę zasadę przy projektowaniu logo staramy się przewidzieć jakie trendy będą obowiązywać w kolejnych nadchodzących latach. Aby łatwiej było wcielić tę zasadę w życie, najlepiej usunąć z logo wszystkie niepotrzebne elementy, które nie są konieczne. Dzięki temu nie tylko zaprojektowane logo stanie się bardziej uniwersalne, ale także zyska większą czytelność. Warto też zwrócić uwagę na wygląd wykreowanego logo po zmniejszeniu formatu i odwróceniu kolorów (w czerni i w bieli), czy wtedy dalej stworzone przez nas logo będzie przedstawiało się w pozytywnym świetle? Przy projektowaniu logo własnej firmy, nie można również zapominać o wartościach, z którymi związany jest dany biznes. Nie zawsze są one zgodne z obecnie obowiązującymi trendami.

Logo naszej firmy Concrea, zostało stworzone w oparciu o dwa kluczowe słowa, które jednoznacznie podkreślają profil naszej działalności: KONKRETNIE i KREATYWNIE. Czcionka umieszczona w nazwie również nie jest przypadkowa – pochodzi z Cadillaca – marki amerykańskich luksusowych samochodów osobowych z 1902 roku.

Logo CadillaclewyLogo Concrea prawy

Cała idea złotych laurów zwycięstwa, obecnych w logo ma za zadanie kojarzyć się z symbolem nagrody i zwycięstwa w podjętej walce. Stąd też obecność dominujących kolorów – szarego – kojarzącego się ze srebrną zbroją walczących żołnierzy oraz złotego – będącego kolorem zwycięstwa i bogactwa. Dzięki zastosowaniu takiego logo, chcieliśmy przekazać, że nasza firma stanowi tylko narzędzie do promocji Twojej firmy. Jeśli więc jesteś zainteresowany zdobyciem złota dla swojej firmy, to zapraszamy do skorzystania z naszych usług marketingowych. Firma Concrea stanowi połączenie agencji reklamowej, interaktywnej i public relations w jednej organizacji. W naszej bogatej ofercie znajdziecie również zaprojektowanie loga, wraz ze stworzeniem unikatowej i oryginalnej historii indywidualnie dopasowanej do potrzeb Twojej firmy. Zapraszamy!

 

Katarzyna Miąsik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.